loading...
فرامادرانه
copyright


http://s2.picofile.com/file/7852634515/signbot_1_.gif


این سایت مکانی مناسب برای دسترسی آسان به تمامی مطالبی می باشد که در فضای مجازی ایران قرار دارد.

همچنین وب مستر های محترم می توانند به وسیله ی تبادل لینک و همکاری با سایت copyright وب سایت های خود را شناخته تر کنند.

با آرزوی موفقیت برای تمامی شما عزیزان

می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)

طراحی لوگو و بنر

baner

 

 

طراحی بنر , لوگو , هدر

 

ارزان تر از همه جا!

باور ندارید با سایر سایت ها مقایسه کنید.

 


برای سفارش و دیدن نمونه کارها


بر روی لوگو کلیک کنید



شماره تماس مدیریت:09378869903

پوریا بازدید : 211 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

 

 
اولین نشانه از مذاکره ایران و آمریکا/ گامی که آمریکا برای اولین بار برداشته است
روزنامه واشینگتن پست در مقاله ای که در وبلاگ خود منتشر کرده است، سیاست های باراک اوباما در قبال ایران را خصمانه تر از بوش دانسته است. در این مقاله اذعان شده است تنها پس از روی کار آمدن آقای دکتر روحانی، آمریکا نشانه هایی از دیپلماسی در برخورد با ایران را بروز داده است و "دیپلماسی در قبال ایران، خلاف عادت در سیاست های آمریکاست."
 

 

 

 


به گزارش جام نیوز سایت صدای آمریکا(VOA) با انتشار مقاله ای از وبلاگ واشینگتن پست، استفاده از شیوه دیپلماسی در قبال ایران را "گامی خلاف عادت" از سوی ایالات متحده خوانده است.

 

 

در این مقاله که "ماکس فیشر" در وبلاگ واشینگتن پست نوشته است، می خوانیم:

 

باراک اوباما، از زمانی که  در سال ۲۰۰۹ به ریاست جمهوری امریکا رسید، سیاستی سختگیرانه در قبال ایران اتخاذ کرد. تا آن جا که با تحمیل تحریم های فلج کننده، در سختگیری از دولت بوش پیشی گرفت،  حمایت جهانی را برای تحریم و تحدید اقتصادی ایران به دست آورد و بارها قاطعیتش را در کاربرد گرینه نظامی در برابر ایرانی اتمی اعلام کرد. اما موضع کنگره امریکا در قبال ایران همواره از رئیس جمهور سخت تر بوده است.

 

 

 

در سال ۲۰۰۹ کنگره دست به تهیه قانونی زد که ایران را به چنان عقوبت سختی دچار می کرد که مقام های کاخ سفید را بیمناک آن ساخت که باب دیپلماسی برای همیشه میان دو کشور بسته شود. مسئولان وزارت خارجه به کنگره هشدار دادند که این قانون در نهایت مخرب است. در سال  ۲۰۱۰ ، ۳۶۶ عضو مجلس نمایندگان در «نامه به اوباما» هشدار دادند که تحریم های بین المللی تحت رهبری امریکا برای نابود کردن اقتصاد ایران ناکافی است و او را به برداشتن گام های سهمگین تری واداشتند.  فراموش نکنیم که همه این تلاش های کنگره برای سخت تر کردن فشارها بر ایران ازحمایت عمیق هردو حزب برخوردار بود.

 

 

اما از هفته گذشته جهت این حرکات اندکی تغییر یافته است. ۱۳۱ عضو سنا و مجلس نمایندگان، با امضای نامه ای به دولت، بر تداوم شیوه دیپلماسی با ایرانی که بتازگی رئیس جمهوری معتدل و اصلاح طلب را انتخاب کرده،  تاکید کرده اند. این نامه که به نام دو مبتکر تدوین آن (چارلی دنت، جمهوری خواه از پنسیلوانیا و دیوید پرایس، از حزب دمکرات کارولینای شمالی)  به نامه دنت-پرایس شهرت یافته می گوید: « به نظر ما به محک نگذاشتن فرصت انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری ایران، به عنوان فرصتی واقعی برای رسیدن به توافقی واقعی و عملی کاری اشتباه است....برای انجام  این آزمون، ایالات متحد باید با احتیاط تمام همه ابزارهای دیپلماتیک را برای تقویت روند مذاکرات هسته ای، به کار بگیرد.»

 

 

البته این نامه اکثریت نمایندگان را دربر نمی گیرد، تنها ۱۷ جمهوری خواه آن را امضا کرده اند. اما اهمیت آن در اینست که نهادی که به طور سنتی مخالف مناسبات دیپلماتیک با ایران بوده، اکنون این تعداد از اعضایش رسما خواهان آن شده اند.

 

 

کنگره آمریکا

 

واقعیت دیگر، تحریم هاست. معمولاً هر تابستان کنگره طرحی قانونی برای تشدید تحریم ها به کاخ سفید می فرستاد- فارغ از این که کاخ سفید آن را بپذیرد یا نپذیرد. اما امسال قانون گذاران این رسم را نقض کرده اند. "میل کدی" در فصلنامه کنگره گزارش داده است که قانون سالانه تحریم های ایران از موعد همیشگی اش گذشته و تا ماه اکتبر به تعویق افتاده است. اگر اصولا امسال  قانونی درکار بوده باشد.

 

 

به نوشته کدی، تاخیر در قانون تحریم ها دریچه خوبی بر مناسبات دیپلماتیک میان امریکا وایران بازمی گشاید. روحانی در ماه اوت به طور رسمی دفتر ریاست جمهوری را در اختیار می گیرد و دور بعدی مذاکرات هسته ای برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است.

 

 

 


هم دولت اوباما وهم روحانی مدت هاست که نشانه هایی از تمایل خود را برای انجام مذاکرات مستقیم و کار برای دست یابی به توافق های گسترده تر و پایان دادن به بیش از سه دهه خصومت  بروز داده اند. یکی از موانع عمده در این راه آنست که ایران و امریکا تا چه حد می توانند هدف ها و منافع مختلف خود را با هم آشتی دهند. این امری دشوار است. برای حل این تضاد منافع به مذاکرات طولانی و به احتمال زیاد به دادن امتیازهای دشوار از هر دو طرف  نیاز است.

 

 

اما مشکل و مانع بزرگ دیگر در راه صلح میان دوکشور سیاست های داخلی دو کشور ایران و امریکاست. هیچ یک از دو طرف به فرهنگ سیاسی دیگری اعتماد ندارند....

 

نکته آنست که  دیپلماسی ایرانی – امریکایی همان قدر که باید بر بحث های درونی هریک از دوکشور مؤثر افتد، باید در مناسبات و ارتباط های بیرونی دوکشور نیز جلوه گر شود. از این رو کسانی که می خواهند شاهد پایان خصومت ها از طریق صلح و دیپلماسی باشند،  ملایمت ظاهری کنگره را در قبال ایران علامتی مهم، و گامی، هرچند خرد، اما واقعی به سوی صلح می دانند.

 

444

لینکستان کپی رایت/

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
بنر دوستام

درباره ما
موفقیت تو موفقیت ماست "کپی رایت" به "نتورکر" بدل شد چون امروز مردم این ناحیه به "نتورکر" احتیاج دارن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نحوه ی انتشار مطالب و دسترسی شما به اطلاعات سایتو چطور می بینید؟
    نظرتون راجع به قالب سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2720
  • کل نظرات : 619
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 186
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 612
  • باردید دیروز : 124
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,067
  • بازدید ماه : 2,777
  • بازدید سال : 46,721
  • بازدید کلی : 2,119,663
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت

    کمپ خانوادگی کپی رایت

    می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

    و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)




    copy right

    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    وبلاگ-کد لوگو و بنر




    worldmusic


    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß