loading...
فرامادرانه
copyright


http://s2.picofile.com/file/7852634515/signbot_1_.gif


این سایت مکانی مناسب برای دسترسی آسان به تمامی مطالبی می باشد که در فضای مجازی ایران قرار دارد.

همچنین وب مستر های محترم می توانند به وسیله ی تبادل لینک و همکاری با سایت copyright وب سایت های خود را شناخته تر کنند.

با آرزوی موفقیت برای تمامی شما عزیزان

می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)

طراحی لوگو و بنر

baner

 

 

طراحی بنر , لوگو , هدر

 

ارزان تر از همه جا!

باور ندارید با سایر سایت ها مقایسه کنید.

 


برای سفارش و دیدن نمونه کارها


بر روی لوگو کلیک کنید



شماره تماس مدیریت:09378869903

پوریا بازدید : 273 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)
فردوسي‌پور در سيبل انتقادات؛ عادل يا مدعي‌العموم!؟

افزایش انتقادهای تند از فردوسی پور و 90

 
امسال پانزدهمين سالي است كه نود با اجراي عادل فردوسي‌پور روي آنتن شبكه سه مي‌رود. برنامه‌اي كه مي‌توان آن را جزو 10 برنامه پربيننده دو دهه اخير تلويزيون دانست. فردوسي‌پور نود را به برنامه‌اي چالشي و انتقادي تبديل كرد كه از كنار كوچك‌ترين حاشيه فوتبال هم نمي‌گذرد.
 

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه هفت صبح: يادداشت انتقادي امير مهدي ژوله روزنامه‌نگار پيشين و فيلمنامه‌نويس كارهاي مهران مديري درباره عادل فردوسي‌پور و اولين برنامه او در دور جديد، بازتاب‌هاي زيادي را به همراه داشت؛حرف‌هاي اين نويسنده در انتقاد از نود و رويه عادل در اين برنامه دميدن بر آتشي زير خاكستر بود كه از دو سال پيش روشن شده بود و خود « هفت صبح » در صف اول آن قرار داشت.

امسال پانزدهمين سالي است كه نود با اجراي عادل فردوسي‌پور روي آنتن شبكه سه مي‌رود. برنامه‌اي كه مي‌توان آن را جزو 10 برنامه پربيننده دو دهه اخير تلويزيون دانست. در اين مدت فردوسي‌پور آرام آرام نود را از يك برنامه نسبتا آرام و صرفا تحليل و بررسي مسابقات و داوري فوتبال داخلي به برنامه‌اي چالشي و انتقادي تبديل كرد كه از كنار كوچك‌ترين حاشيه فوتبال هم نمي‌گذرد.

فردوسي‌پور در سيبل انتقادات؛ عادل يا مدعي‌العموم!؟

 برنامه‌اي كه بدون تعارف هر هفته بسياري از پشت پرده‌هاي فوتبال ايران را روي دايره مي‌ريخت. اين رويه فردوسي‌پور خيلي مورد توجه مردم قرار گرفت و باعث شد محبوبيت فردوسي‌پور و برنامه‌اش به شكل تصاعدي افزايش پيدا كند. فردوسي‌پور به واسطه اين محبوبيت به تدريج تيكه‌پراني‌ها و كنايه‌هايي اساسي را در موضوعات مختلف اول به اجرايش در نود و بعد  كه در اين مسير « هفت صبح» از اولين رسانه‌هاي منتقد رويكرد تازه فردوسي‌پور هميشه محبوب بود و همان زمان نوشتيم كه قرار گرفتن در قامت اپوزسيون نبايد باعث شود چشم روي روند همواره بر موضع  حق بودن فردوسي‌پور بسته شود.

گويا اين انتقادات در فصل جديد ليگ برتر قرار است بيشتر اوج بگيرند چون از همين ابتدا تيغ تيز انتقاد از سمت فوتبالي‌ها و اهالي رسانه به سمت فردوسي‌پور روانه شده است. انتقاد محمد رويانيان از نحوه گزارش فردوسي‌پور و انتقاد امير مهدي ژوله از رويه‌اي كه فردوسي‌پور در برنامه نود پيش گرفته مهم‌ترين انتقادهاي يك هفته اخير در خصوص فردوسي‌پور است. انتقادهايي كه بين مردم بازتاب‌هاي جالب و قابل تاملي داشته است. 

 آتش زير خاكستري كه ژوله بر آن دميد


پس از پخش اولين برنامه نود در فصل جديد امير مهدي ژوله كه خودش زماني به عنوان روزنامه‌نگار ورزشي شناخته مي‌شد با يادداشتي در صفحه شخصي خود در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي انتقادهاي تيز و تندي به فردوسي‌پور كرده. ژوله در اين يادداشت كه سايت گل آن را منعكس كرده براي فردوسي‌پور ابراز نگراني كرده و گفته عادلي كه زماني دلسوز فوتبال بوده حالا تبديل به مدعي‌العموم فوتبال شده و با اتكا به محبوبيتي كه پيدا كرده فوتبال را به سلابه مي‌كشد. 

فردوسي‌پور در سيبل انتقادات؛ عادل يا مدعي‌العموم!؟

اين نكته ژوله در خصوص مدعي‌العموم شدن فردوسي‌پور از آن جهت نكته بسيار مهمي ‌است كه عادل فردوسي‌پور در سه، چهار سال اخير بارها و بارها در برنامه‌اش از مديران و مسئولان انتقاد كرده كه چرا به عنوان زبان مردم حرف مي‌زنند و خودشان را جاي آنها مي‌گذارند. چه تغييري در فردوسي‌پور و برنامه‌اش به وجود آمده كه ژوله به عنوان يكي از هواداران فردوسي‌پور و نود چنين برداشتي از او دارد. 

برداشتي كه مخالفان فردوسي‌پور هم در اظهار نظرهايشان به آن اشاره مي‌كنند اما ژوله در اين يادداشت جمله معروف فردوسي‌پور كه مي‌گويد:«من عاشق واقعي فوتبالم» را زير سوال برده و گفته:«عادل دیگر عاشق فوتبال نیست،حتي نگران آن هم نیست.عصبیت و کلافگی و غرور،همه آن چیزی است که از جوان با‌هوش و عزیز ما به چشم می‌خورد و این همان پله لق نردبام موفقیت و محبوبیت اوست... خدا کند که نیفتی پسر!» اما جدا از موضع جالب ژوله كامنتدوني زير اين يادداشت در سايت گل محلي براي جدال طرفداران و مخالفان فردوسي‌پور شد. مخالفان و موافقاني كه در مواقعي كاملا با منطق و دليل و در مواقعي كاملا از روي احساسات شديد به تاييد يا رد فردوسي‌پور پرداخته اند. البته تعداد اين كامنت‌ها فراتر از حد عادي بود اما با توجه به حجم اين صفحه سعي كرديم جالب‌ترين‌هايشان را انتخاب كنيم.



 خدا اعتدال را حفظ كند!


« بهترين و دلسوزترين و محبوب‌ترين مجري تو جهان عادله »، « عادل فوتبال ما رو به باتلاق و حاشیه کشیده ولی اونقده عوام فریبه که حالا حالا باید تحملش کرد ».اينها نمونه اي از سيل كامنت‌هاي احساسي و صفر و صدي مخالفان و موافقان مجري مطرح و كرماني فوتبال است. كامنت‌هايي كه معمولا يك خطي است و چون همگي بر پايه احساسات است خيلي نمي‌توان براساس آن نتيجه‌گيري كرد اما در اين بين يكسري از موافقان و مخالفان تا جايي كه مي‌توانستند سعي كردند با دلايل منطقي به نقد يا تعريف از فردوسي‌پور بپردازند و بعضي از مردم هم سعي كرده‌اند با توجه به جو ايجاد شده چند ماهه اخير در خصوص داشتن «اعتدال» نظري كاملا معتدلانه در خصوص فردوسي‌پور دهند:« بزرگ‌ترین حسن آقای فردوسی‌پور بی‌طرفی و عدم وابستگی به جناح یا گروهی است و باز هم از نظر من بیننده عادی برنامه نود بزرگ‌ترین عیب ایشان غرور و خود بزرگ‌بینی که به تازگی در ادبیات و گزارش‌های اخیر ایشان دیده می‌شود،‌است.  بنده از طرفداران پرو پا قرص گزارش‌های ایشان هستم اما در گزارش‌های اخیر به خصوص بازی پرسپولیس و تراکتور زیاده‌روی در پرداختن به حاشیه‌ها یه مقداری روی اعصاب بود» يا مثلا :« عادل یه کم مغرور شده ولی هنوز بهترینه»

فردوسي‌پور در سيبل انتقادات؛ عادل يا مدعي‌العموم!؟



 مخالفان چه مي‌گويند


برخي از مخالفان فردوسي‌پور معتقدند، نود از سه، چهار سال پيش دوران رو به افولي را شروع كرده است: «مسیر افتادن را سه چهار سال است شروع کرده و خیلی‌ها از جمله خود من به رسم عادت نود می‌بینند...موضوع دیگر اینقدر دیگر برنامه‌های ورزشی تلویزیون ضعیف هستند که مخاطب انتخاب دیگری ندارد.» بعضي‌ها هم معتقدند فردوسي‌پور از حاشيه‌ها براي بالا بردن جذابيت برنامه اش استفاده مي‌كند:« واقعاً گل گفتی.... عادل دیگه مدت‌هاست دلسوز فوتبال نیست بلکه دنبال جذاب کردن برنامه اش هست و حاشیه درست کردن واسه تیم‌ها برای پربیننده کردن برنامه‌اش» يا مثلا خيلي‌ها معتقدند فردوسي‌پور وقتي متخصص فوتبال است و برنامه اش هم همين‌طور پس فقط بايد درباره فوتبال حرف بزند:« عادل فردوسی‌پور در

 برنامه ای که مختص فوتبال است می‌خواهد تمام مسائل روز را پاسخگو باشد، یعنی در ابتدای این سقوط چنین قصدی داشت. اینکه در برنامه این هفته حتما یادش باشد متلکی به فلان وزیر بیندازد، یا آنکه اشاره ای هم به فلان موضوع بکند، روزهایی همه مردم به غیر از فوتبالی‌ها پای 90 نشسته بودند تخمه‌شکنان و فقط برای ریشخند.»



 موافقان چه مي‌گويند


اما يكسري از موافقان فردوسي‌پور هم هنوز او را بهترين مي‌دانند اما اين مسئله باعث نشده كه چشم خود را روي ايرادات برنامه نبندند:« عادل‌خان خیلیا با این حرفا موافقن، خود من یکی از کسایی هستم که تقریبا در تمام برنامه‌هات جزو پیامک‌زننده‌ها هستم ولی خیلی ازت گله داریم دلت رو به تعداد بیننده‌هات خوش نکن بیننده زیاد و یا حتی هوادار زیاد داشتن دلیل درست بودن کار انسان نیست.» يا مثلا يكي در اين خصوص نوشته:« شاید برنامه عادل از آن نکته‌سنجی‌ها و ریز‌بینی‌های سالیان دورش فاصله گرفته باشد شاید عادل نگاه ژورنالیستی‌اش نسبت به ماوقع فوتبال پررنگ‌تر از سالیان گذشته شده و کمی‌ حاشیه‌پرداز‌تر شده شاید خیلی مسائل فنی را نادیده گرفته و از متن به حاشیه می‌لغزد ولی مهم این است که عادل سالم و به دور از ناپاکی‌ها و پلشتی‌های موجود در فوتبال امروز ماست.  دوری از باند‌بازی و البته ناسازگاری با مافیا.» 

فردوسي‌پور در سيبل انتقادات؛ عادل يا مدعي‌العموم!؟

به نظر بعضي از موافقان هم مسيري كه فردوسي‌پور مي‌رود درست است و دليل اين انتقادها را حذف فردوسي‌پور به عنوان يك مجري سالم و باج نده! مي‌دانند:« جالبه که این اظهار نظر مغرضانه بعد از شروع خوب و قوی سری جدید برنامه 90 رخ میده! پس پیداست مشکل دوستان چیز دیگه ایه» يا مثلا:« وقتی با مسئولین فوتبال حرف می‌زنه مثل مجری مصاحبه با رئیس‌جمهور فقط گوش بده... اینجور مجری را خیلی‌ها دوست دارند ولی نکته اساسی موفقیت برنامه ۹۰ هم همینه که عادل اینجور نیست. هر چیزی بهایی داره. من ترجیح می‌دم هر چی می‌خواد بگه گاهی هم اشتباه بگه تا اینکه از ترس این و اون هیچی اصلا نگه!»



 گزارشگري كه هنوز هم بهترين است


اما حاشيه ديگري كه همين ابتداي كار گريبان فردوسي‌پور را گرفت، جنجال گزارش او در بازي پرسپوليس و تراكتورسازي بود. محمد رويانيان، مدير عامل باشگاه پرسپوليس پس از بازي در خصوص نحوه گزارش فردوسي‌پور گفته بود: «در بازی اول ما در لیگ برتر، فردوسی‌پور به نکاتی اشاره می‌کرد که اصلا ارتباطی به مسابقه نداشت.او هر چقدر که به پرسپولیس گیر می‌دهد باز هم راضی نمی‌شود.اصلا درست نیست و هواداران ما دلخور هستند.» 

اما جالب است در كامنت‌هاي زير اين خبر در سايت خبرآنلاين وضعيت براي فردوسي‌پور فرق مي‌كند. گويا او هنوز هم به عنوان گزارشگر محبوبيتش بسيار بالاست و درصد انتقادها به گزارش او بسيار پايين‌تر است. البته اين يك نكته واضح است كه فردوسي‌پور در گزارش فوتبال هنوز هم بي رقيب‌ترين گزارشگر فوتبال ايران است. 

فردوسي‌پور در سيبل انتقادات؛ عادل يا مدعي‌العموم!؟

وقتي پاي گزارش مسابقات خارجي پيش آيد كه او محبوب خاص و عام و موافق و مخالف است اما در مسابقات داخلي تعداد مخالفان فردوسي‌پور كمي‌ در حال افزايش است. فعلا كه مردم (چه مخالف و چه موافق) فردوسي‌پور در قامت گزارشگر را از فردوسي‌پور در قامت مجري برنامه نود جدا مي‌دانند اما در كل فردوسي‌پور قطعا سال سختي خواهد داشت، سالي كه از همين ابتدا منتقدان خودش و برنامه‌اش با توپ پر شروع كرده اند و اگر فردوسي‌پور حواسش به نقاط ضعف و قوت خودش و برنامه‌اش نباشد و بي‌توجه به تمام اين مسائل راه خودش را برود آن‌وقت شايد تعداد منتقدان سر سخت او روزبه‌روز بيشتر شود.

منبع:لینکستان کپی رایت/مجله اینترنتی برترینها

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
بنر دوستام

درباره ما
موفقیت تو موفقیت ماست "کپی رایت" به "نتورکر" بدل شد چون امروز مردم این ناحیه به "نتورکر" احتیاج دارن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نحوه ی انتشار مطالب و دسترسی شما به اطلاعات سایتو چطور می بینید؟
    نظرتون راجع به قالب سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2720
  • کل نظرات : 619
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 186
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 124
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 607
  • بازدید ماه : 2,317
  • بازدید سال : 46,261
  • بازدید کلی : 2,119,203
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت

    کمپ خانوادگی کپی رایت

    می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

    و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)




    copy right

    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    وبلاگ-کد لوگو و بنر




    worldmusic


    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß