loading...
فرامادرانه
copyright


http://s2.picofile.com/file/7852634515/signbot_1_.gif


این سایت مکانی مناسب برای دسترسی آسان به تمامی مطالبی می باشد که در فضای مجازی ایران قرار دارد.

همچنین وب مستر های محترم می توانند به وسیله ی تبادل لینک و همکاری با سایت copyright وب سایت های خود را شناخته تر کنند.

با آرزوی موفقیت برای تمامی شما عزیزان

می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)

طراحی لوگو و بنر

baner

 

 

طراحی بنر , لوگو , هدر

 

ارزان تر از همه جا!

باور ندارید با سایر سایت ها مقایسه کنید.

 


برای سفارش و دیدن نمونه کارها


بر روی لوگو کلیک کنید



شماره تماس مدیریت:09378869903

پوریا بازدید : 255 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

دلفین ها حیوانات باهوش و شادی هستند. آنان بسیار بازی گوش اند و البته گاهی اوقات میشنویم که کمک های بسیار مهمی به انسانهایی که در دریا گرفتار شده اند میکنند. دانستنیهای بسیار جالبی در باره مغز، ویژگی جسمی و رفتار این موجود بامزه وجود دارد که در اینجا به برخی از اون ها اشاره میکنم.

 

کوچکترین دلفین دریاها پرپیز در دریای کرتز زندگی میکند که طولش ۱٫۵ متر و وزنش ۵۰ کیلوگرم میباشد. بزرگترین نوع دلفین در اُرکا وجود دارد که جنس نر آن تا ۸ متر رشد میکند و وزنش تا ۶ تن هم میرسد.

 

 

نام دلفین از کلمه ای یونانی یه اسم دلفیس به معنای رحم نشات میگیره که از این رو میتوان نام این جاندار را به ماهی ای که دارای رحم است تعبیر کرد.

 دلفین ها گوشهای(سن سرهای شنوایی) بسیار قوی دارند بطوری که میتوانند فرکانس های خیلی ضعیفی را دریافت کنند که از انسان و یا هر موجود دیگری بعید است.

دولفین ها بصورت گروهی (کوچک و بزرگ) زندگی میکنند، که برخی از این گروه ها شامل ۱۰۰۰تا ۸۰۰۰ هزار دلفین میباشد و در هر گروه دلفین های ماده در مرکز قرار میگیرند و توسط دلفین های نر محاصره میشوند.

دلفین های آزاد تنها نیمی از مغز خودشان را مورد استفاده قرار میدهند و این در مورد دلفین هایی که در باغ وحش متولد میشوند هنوز ثابت نشده است.

به ترتیب از راست به چپ:مغز انسان-دلفین-خوک

دلفین ها از دسته پستانداران میباشند و برای قدرت ماهیچه هایشان به اکسیژن جو نیاز دارند.جالب اینه که آنها فقط ۰٫۵ ثانیه از اکسیژن هوا تنفس میکنند و میتوانند ۱۵ دقیقه نفس خود را حبس کنند. دلفین های باتل نوز(نوع خاصی از دلفین ها) ۲ تا ۳ دقیقه بینی خود را از آب بیرون می آورند تا بتوانند نفس خد را بیشتر حبس کنند.

دلفین ها با ایجاد صداهایی به شکل تلگراف یا موسیقی با هم ارتباط برقرار میکنند. سن سرهای شنوایی آنها میتوانند صدایی با بسامد ۲۵۰Hz تا ۲۰۰KHz را دریافت کنند با این توانایی آنان قادرند تصویر دقیقی از جزئیات زیر دریا را به دقت نقشه یا عکس به هم ابلاغ کنند هرچند فاصله آنها خیلی زیاد باشد.

ماهی، هشت پا و صدف از غذاهای مورد علاقه دلفین ها هستند. هرگاه هر کدام از آنان به منبع غذایی می رسد با ایجاد صداهایی دیگر دلفین ها را باخبر میکند تا شکاری دسته جمعی داشته باشند، این نوع شکار دلفین ها بسیار مفید برای ماهی گیران و دیگر شکارچیان دریا نیز میباشد.

  دلفین ها برای بقای نسل یا چیزی شبیه آن جفت گیری نمیکنند بلکه این کار سبب آرامش آنان میشود. زمان جفت گیری دلفین ها تنها ۱۵ تا۲۰ ثانیه طول میکشد و مدت زمان بارداری دلفین ماده ۱۰ تا ۱۲ ماه( بسته به نوع دلفین) به طول می انجامد و سپس بچه دلفین ۹ ماه از شیر مادر تغذیه میکند تا کاملا رشد کند.

دلفین‌ها همانند دیگر پستانداران دریایی سن بلوغ جنسی به نسبت بالایی دارند. این زمان اغلب بالاتر از ۵ یا ۷ سال است. دلفین‌های نواری در سنین میان ۷٫۵ تا ۹٫۴ سالگی به بلوغ می‌رسند.غلب جوامع دلفین‌ها چندهمسر هستند و دلفین‌های نر و ماده با تعداد گوناگونی دلفین از جنس مخالف آمیزش می‌کنند(معمولا بسیاری از پستانداران سیستم چندهمسری دارند ار جاندارانی که سیستم تک همسری دارند میشه پرندگان رو نام برد).دلفین‌های ماده به بچه‌های خود برای دوره تقریبی ۴۰۰ تا ۶۰۰ روز شیر می‌دهند.

دلفین‌ها از آن روی که آمیزش جنسی را بنا به دلیل‌هایی به جز هدف تولید مثل انجام می‎دهند، شناخته شده هستند. دلفین‌های نر و ماده گاه آمیزش‌هایی همچون نزدیکی از راه سوراخ تنفسی انجام می‌دهند که آشکارا سودی در جهت زایش ندارد. گاهی نر آلت تناسلی خود را بر روی باله‌های پشتی و کناری ماده می‌مالاند و این کار به ویژه هنگامی که ماده اجازه آمیزش واژنیبه نر نمی‌دهد صورت می‌گیرد.خود ارضایی در هر دو جنس دیده می‌شود و دلفین‌ها یا به وسیله تماس یکی از باله‌های خود به ناحیه تناسلی و یا مالاندن آن ناحیه به کف دریا، به ارضای خود می‌پردازند.

آن‌ها همچنین دارای رفتارهای همجنسگرایانه در میان خود هستند. دلفین‌های پوزه‌بطری به صورت متناوب با هم‌جنسان خود معاشقه، نزدیکی، و سکس می‌کنند و هر دو جنس نر و ماده با همجنسان خود رابطه برقرار می‌کنند. 

 

دلفین خاکستری در حال پرش از اب


دلفین ها شنا گران، غواصان، شیرجه زنان خیلی ماهری هستند. برخی میتوانند ۴۰ کیلومتر را در نیم ساعت طی کنند و ۳۰۰ متر به عمق دریا بروند و ۶ متر به بیرون از سطح آب بپرند و البته نوع خاصی از آنان (باتل نوز) میتوانند ۳۰ دقیقه نفس خودشان را حبس کنند.

در هنگام خواب نیمی از مغز در حال استراحت و نیمی دیگر در حال پردازش اطلاعات هستش تا در برابر حملات دشمنان هوشیار باشند.

دلفین‌ها از دیرباز در افسانه‌ها و فرهنگ ملت‌های گوناگون نقش داشته‌اند.در یونان باستان دیده شدن پرش دلفین‌ها از روی امواج تولید شده توسط کشتی‌ها به فال نیک گرفته می‌شد.ارسطو از انها به عنوان جاندارانی باهوش یاد میکند.در فرهنگ ایرانیان نیز از نمادهای مهرپرستی است.

طرحی مربوط به 1600سال قبل از میلاد مسیح

باهوش بودن این جاندار همواره مورد توجه رسانه ها بوده است.در میان انگلیسی زبانان فیلم فلیپر از شهرت بالایی برخوردار است که مربوط به این جاندار است.

در صنعت موسیقی نیزبرخی از اثار کهن جان دنور از دلفین به عنوان نماد صلح و دوستی استفاده شده است.

دلفین ها در شکار ماهی ها به انسان ها کمک می کنند و همچنین در برخی کشور ها گوشت ان ها استفاده غذایی دارند.

ساشیمی تهیه شده از گوشت دلفین

کمک گرفتن از دلفین‌ها در روان‌درمانی و کمک به بیماران کم توان جسمی نیز در سال‌های گذشته رونق چشم گیری داشته‌است. پژوهشی در سال ۲۰۰۵ میلادی نشان می‌دهد که دلفین‌ها دستیاران مناسبی برای پزشکان در درمان افسرگی های ملایم تا پیشرفته هستند.

تعدادی از ارگان‌های نظامی دلفین‌ها را برای اهداف گوناگون از جمله یافتن معدنچیان و نجات آنان و یا انسان‌های مدفون‌شده و در دام‌افتاده، به کار می‌گیرند. بسیاری از ارتش‌های جهان نیز از دلفین‌ها برای منظورهای گوناگون از جمله نجات جان انسان‌های گمشده یا در معرض خطر و کشف مین های دریایی بهره گرفته‌اند.

این جانداران هم اکنون و در طول جنگ ویتنام مورد استفاده ارتش امریکا بود.

لینکستان کپی رایت/دانستنیها

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
بنر دوستام

درباره ما
موفقیت تو موفقیت ماست "کپی رایت" به "نتورکر" بدل شد چون امروز مردم این ناحیه به "نتورکر" احتیاج دارن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نحوه ی انتشار مطالب و دسترسی شما به اطلاعات سایتو چطور می بینید؟
    نظرتون راجع به قالب سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2720
  • کل نظرات : 619
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 186
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2,357
  • باردید دیروز : 124
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,812
  • بازدید ماه : 4,522
  • بازدید سال : 48,466
  • بازدید کلی : 2,121,408
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت

    کمپ خانوادگی کپی رایت

    می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

    و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)




    copy right

    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    وبلاگ-کد لوگو و بنر




    worldmusic


    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß