loading...
فرامادرانه
copyright


http://s2.picofile.com/file/7852634515/signbot_1_.gif


این سایت مکانی مناسب برای دسترسی آسان به تمامی مطالبی می باشد که در فضای مجازی ایران قرار دارد.

همچنین وب مستر های محترم می توانند به وسیله ی تبادل لینک و همکاری با سایت copyright وب سایت های خود را شناخته تر کنند.

با آرزوی موفقیت برای تمامی شما عزیزان

می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)

طراحی لوگو و بنر

baner

 

 

طراحی بنر , لوگو , هدر

 

ارزان تر از همه جا!

باور ندارید با سایر سایت ها مقایسه کنید.

 


برای سفارش و دیدن نمونه کارها


بر روی لوگو کلیک کنید



شماره تماس مدیریت:09378869903

پوریا بازدید : 237 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

 

گزارش خبری قدس انلاین از سیاستهای بانکی دولت نهم ودهم

وقتی بانکی ها سیاسی انتخاب شوند , همین میشود / بانک مرکزی را مجبور به چاپ پول میکنند/یک دست دولت درجیب خزانه بانک مرکزی است

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: دولت دهم , از جمله دولتهایی است که در مسایل پولی وبانکی با مسایل ومشکلات زیادی روبرو بود , حتی در برهه ای تغییرات در بانک مرکزی کشور به گونه ای رقم خورد که شائبه تسلط مردان سیاست را بر مقدورات پولی کشور تشدید کرد, این درحالی است که هنوز هم این شائبه برای دولت دهم وجود دارد که بخاطر برخی کاستیهای بودجه ای در سیاستهای بانک مرکزی دست برده است .

از دیگر سو , روشدن ماجراهای بانکی 3هزار میلیارد تومانی نشان داد که بانکها نیز که رییس دولت دهم برای انها خط ونشان کشیده و از مفاسد برحذر داشته بود به شدت درگیر, زدو بندهای بانکی شدند , ودر حالیکه احمدی نژادشعار وام برای مردم عادی را میداد , رقم میلیاردی بگیرانی که حتی حاضر به پس دادن وامها نبودند , هر روز بیشتر میشد , این همه درحالی بود که دولت نیز با وامهای کوچک خود اشتغالی به سرمایه بانکها هجوم برد تا انها را با گروهی انبوه از بیکاران بدهکار رودر رو کند.
و درنهایت اینکه قراربود سود بانکی یک رقمی شود و این یک رقم هم هر روز به عدد کوچکتری تقلیل یابد , ماجرایی که فقط برای یکسال , انهم با زور رییس جمهور رقم خورد و پس از ان وبا توجه به افزایش رقم تورم , لابی قدرتمند بانکها که برهمه ارکان کشور مستولی شده , بر دولت نیز چیره شد و سود بانکی به حدی افزایش یافت که اکنون نه تنها تولید کنندگان ومردم که حتی دلالان و تجار را هم کلافه کرده است و کار را بجایی رسانده که خود بانکها وارد بازار شده وحتی آهن و تخته نیز خرید و فروش میکنند .
از همه اینها گذشته مساله استقلال بانک مرکزی , که باید سیاستگذار پولی کشور باشد , همواره طی سالهای گذشته مطرح بود ودرهمان حد باقی مانده و تاکنون نیز جز طرحهای نصف ونیمه از نمایندگان مجلس چیزی که بتوان بر ان اتکا کرد به چشم نخورده است, درحالیکه دولت دهم نیز به پایان رسیدو هنوز هم حرفها و شنیدنی ها درباره دست درازی دولت در سیاستهای بانک مرکزی با چاپ پول بدون پشتوانه و برداشت از خزانه , به پایان نرسیده است .
***تبعات انتخاب سیاسی 
درهمین راستا , سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحول بانکی باید بر اساس شرایط روز اقتصادی و براساس واقعیت های اقتصاد انجام شود و آرمانی نباشد، افزود: انتخاب سیاسی مدیران بانک‌ها باعث شده است عمده تسهیلات بانکی از سوی بانک‌ها به افراد صاحب نفوذ پرداخت شود که این ناشی از ضعف نظارت بانک مرکزی است. 
رحیم زارع ، با بیان اینکه پرداخت وام قرض الحسنه کم کم به فراموشی سپرده شد، افزود: سیستم بانکی با چالش‌های فراوانی روبرواست که محدودیت‌های ناشی از سیاستهای تکلیفی دولت و نرخ سود بانکی از جمله آنها است.
نماینده مردم آباده ، بوانات و خرمبید درمجلس شورای اسلامی به دلایل عدم برخورداری مشتریان عمومی بانک ها از تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: روند رو به افزایش بدهی دولت به سیستم بانکی، ایجاد محدودیت درمنابع بانکی، انتخاب سیاسی مدیران عامل بانکها و عدم نظارت کارآمد و موثر بانک مرکزی و ضوابط دست و پاگیر بانکی از دیگر عواملی است که منجر به عدم برخورداری مشتریان عمومی بانکها از تسهیلات شده است.
وی به عدم استقلال بانک مرکزی به عنوان یک چالش در این سیستم اشاره کرد وبرضرورت اصلاح نظام بانکی به همراه سایراصلاحات طرح تحول اقتصادی، گفت: یکی از کارهایی که دولت بعدی با همکاری مجلس باید به آن بپردازد تهیه طرح استقلال بانک مرکزی و تصویب آن است چرا که استقلال بانک مرکزی به روند رو به رشد اقتصاد کشور کمک می کند.
زارع با بیان اینکه تحول بانکی باید بر اساس شرایط روز اقتصادی و براساس واقعیت های اقتصاد انجام شود و آرمانی نباشد، افزود: عمده تسهیلات بانکی از سوی بانکها به افراد صاحب نفوذ پرداخت شد که این ناشی از ضعف نظارت بانک مرکزی است.
***استقلال بانک مرکزی ممکن نیست
اما یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مساله از زاویه ای دیگر نگاه میکندو با اشاره به ضرورت استقلال بانک مرکزی‌ ،گفت: با دولتی بودن اعضای شورای پول و اعتبار استقلال بانک مرکزی ممکن نیست. 
ایرج ندیمی ، افزود: استقلال بانک مرکزی به طور قطع در کشور به نسبت کشورهایی که اقتصادشان کاملا خصوصی است متفاوت است.
نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل درمجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه 80 درصد اقتصاد کشورمان دولتی است و بخش خصوصی و تعاونی سهم کمتری دارند از این رو درچنین فضایی سخن گفتن از استقلال بانک مرکزی معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه استقلال بانک مرکزی به عنوان آرمان وهدف کاملا قابل دفاع است، افزود: اعضای شورای پول و اعتبار به عنوان رکن بانک مرکزی عموما دولتی هستند و تنها یک نماینده از بخش خصوصی حضور دارد و یک نفر از بخش تعاونی که البته چند ماهی است که بخش تعاونی نماینده ای ندارد بنابراین درچنین فضایی سخن از استقلال جای تردید و تعجب دارد.
این عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بانک مرکزی دراختیاردولت است، گفت: اگرمی گوییم اقتصاد کشور خصوصی است باید بخش خصوصی و تعاونی را نیز در تصمیم سازی ها به همان میزان دولتی ها سهیم کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
بنر دوستام

درباره ما
موفقیت تو موفقیت ماست "کپی رایت" به "نتورکر" بدل شد چون امروز مردم این ناحیه به "نتورکر" احتیاج دارن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نحوه ی انتشار مطالب و دسترسی شما به اطلاعات سایتو چطور می بینید؟
    نظرتون راجع به قالب سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2720
  • کل نظرات : 619
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 186
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2,658
  • باردید دیروز : 124
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,113
  • بازدید ماه : 4,823
  • بازدید سال : 48,767
  • بازدید کلی : 2,121,709
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آمارگیر سایت

    کمپ خانوادگی کپی رایت

    می تونید با سیستم تبادل لینک خودکار به آسانی با ما تبادل لینک کنید

    و با ارسال کد بنر یا لوگوی خود به این سرویس عضو خانواده ی ما شوید(پر کردن تمام موارد جز تلفن اجباری می باشد)




    copy right

    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    copy right


    وبلاگ-کد لوگو و بنر


    وبلاگ-کد لوگو و بنر




    worldmusic


    وبلاگ-کد لوگو و بنر



    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß

    ÊÕæíÑ ÇÓÊÇÊíß